reklama

Slávny REPAS

Rozprávka o tom, ako nezostali peniaze, lebo sa do dajakého vrecka schovali. Len sa zas k tým ľuďom nedostali.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Ľudia majú sny. Často je veľmi náročné si za nimi ísť. Len ťažko sa môže realizovať mladý človek, ktorý v minulosti urobil zlé rozhodnutie v oblasti školy, práce a zamerania. Možno by chcel robiť niečo iné. Niečo zmysluplné. Lenže dnes k tomu potrebuje xy papierov, kurzov a potvrdení. To by však ešte stále nebolo nič hrozné, pretože ak niečo chcem, vybehať pár úradov a urobiť si kurzy so zameraním na vec, ktorá ma baví, nie je predsa problém. 

ALE, problém sú peniaze. Vo väčšine prípadov áno. NO nezúfajte priatelia. Máme tu REPAS. Projekt, ktorý dáva nádej aj ľuďom, ktorý peniaze nemajú. A tak som sa teda rozhodla, že je čas na zmenu a využijem túto úžasnú ponuku od štátu.Veď prečo nie? Vždy som poctivo pracovala, platila dane, platila zdravotnú, platila všetko. Platila som nášmu štátu všetko, čo odo mňa kedy vyžadoval. Je fér, že teraz štát trošku pomôže mne. Veď budem vďaka nemu opäť len zamestnaná, alebo podnikateľka a znovu mu budem všetko poctivo platiť. Dokonca viac.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď trochu pogooglite, zistíte, že REPAS je "úžasná vec". Vraj stačí byť evidovaný na úrade a podať si žiadosť 14 dní pred začatím kurzu, ktorý ste si vybrali. No nie je to paráda? Dala som výpoveď v práci, ktorá ma ubíjala. Pracovala som 12 hodín denne u zamestnávateľa, ktorý ma zničil a využíval. Následne som sa zaevidovala na úrade a po čase požiadala o vytúžený repas. Prvý háčik bol v tom, že som v minulosti už jednu živnosť mala (asi tri mesiace) a tak, nech sa páči, pobehaj dievča všetky možné inštitúcie a dones potvrdenia, že nie si nášmu cnostnému štátu nič dlžná. Tam taký kolok, tam taký kolok + nafta, alebo lístok na autobus. INVESTUJ. Ale ja investujem. Veď prečo nie. Veď sa mi to oplatí :). Úloha splnená. Teraz si už len vybrať kurz, ktorý je v obvyklej cenovej relácií. Nie predražený samozrejme! A keďže som si už jeden tohto typu robila a zaplatila som zaň 900 euro, vybrala som si ďalší za 800. Nech som hľadala ako som hľadala, lacnejší, v dostupnej lokalite a samozrejme relevantný, som nenašla. Jednoducho tieto kurzy stoja v priemere toľko, čiže ďalšia podmienka splnená. Už len podať žiadosť. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prístup pracovníkov na úrade práce vo Zvolene bol vysoko profesionálny. Na mieste, kde podávali informácie, mi pani stihla naznačiť, že mi asi úrad poskytol staré tlačivá. Možno by som sa dozvedela viac, keby ju v momente neokríkla kolegyňa vetou "To nieje tvoj problém, či má ona staré tlačivá." Rozhovor skončil. S úžasom som sa pobrala do kancelárie, kam ma odporučili. Slušne zaklopem a vojdem dnu. Oslovím pani, za ktorou ma poslali. Tá by sa mi možno aj bola ochotná venovať, keby ju ďalšia kolegyňa neokríkla, že list už neviem na aké riaditeľstvo je prednejší ako nejaký repas. Ako život tuto nejakého človeka.... A tak si ma zobrala na paškál ďalšia. Posledné riadky do žiadosti som vypísala na kolene pri dverách a vypoklonkovali ma von so slovom "Čakajte". Absolvovala som ešte jednu obhajobu a vypísala list pre pána riaditeľa( ktorý žiadosti schvaľuje) s tým, že pani bola pre zmenu veľmi milá a ochotná. Pomohla a poradila. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kurz má začať 7.3.2016, čo je nasledujúci pondelok. Prácu som si nehľadala, pretože ak schvália, musím ostať na úrade a tým pádom do úvahy prichádza jedine brigáda, alebo dohoda. A ak neschvália, môžem si robiť čo len chcem. To nikoho nezaujíma. Len plať účty. Z čoho? To nie je naša vec.... Rozprávala som sa s "možno" budúcimi kolegyniami a hádali sme, či schvália, alebo nie. Jednej to schválili okamžite a nemusela dokonca ani absolvovať tortúru a zháňať potvrdenia o tom, že štátu nič nedlží, pretože pracovníčka na úrade to má v systéme. To už otváram oči. Druhej to neschválili a domov jej prišlo vyrozumenie so znením "neefektívne financovanie" , alebo niečo v tom zmysle. Tak mi povedzte drahí úradníci a všetci kompetentní, ako je možné, že ten istý kurz, za tie isté peniaze, na jednej strane efektívne a na druhej NEEFEKTÍVNE financovanie??? "Ja som počula, že preplácajú, kým sa peniaze neminú," tvrdí ďalšia. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hovorím si v duchu, jeden kurz mám zaplatený z vlastného vrecka, už sa danej činnosti v podstate venujem a jediné čo potrebujem, je toto posledné osvedčenie. Posledná prekážka za cestou ku svojmu snu. Je to DOSŤ EFEKTÍVNE? A veď rozum dá, že ak sa peniaze minuli, tak to normálne ľuďom oznámia, aby sa vedeli zariadiť a nedržali sa čierneho Petra. Hej, rozum dá...

Nechali ma čakať do posledného dňa. Keby tam nezavolám, tak aj dlhšie. Pani na telefóne mi arogantne oznámila, že mi to Pán riaditeľ zamietol a list mi pošle domov, dovidenia, tresk telefónom. 

Takže jediná EFEKTÍVNA vec je zbaliť si kufre a vypadnúť z tohto sociálneho štátu(ak bude začo samozrejme). Pretože cudzina má väčšie pochopenie pre Slováka ako jeho rodná zem. Ďakujem za prečítanie a ak niekto uvažujete o repase, radšej sa dopredu informujte, či to vôbec nejaký význam má.

Katarína Krnáčová

Katarína Krnáčová

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som len obyčajná žena. Som tak trochu stratená v chaose a tlaku dnešnej doby. Písaním by som chcela odovzdať ľuďom niečo zo seba. Odovzdať moje názory a postrehy, ktoré možno niekomu pomôžu, v ktorých sa možno viacerí nájdu. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu